Fit2Fight

  • Fit2Fight kracht circuit

    Trainen met hartslagmeting

    Train als een vechtsporter

    Vergroten kracht

    Voor ieder niveau

    Fun

Fit2Fight kracht circuittraining.

High Intensity Functional Strength Circuit Training

60

minuten kracht en conditie workout voor iedereen

Onze Fit2Fight kracht circuittrainingen.

Fit2Fight kracht circuittraining bij Impact Sports Academy te Breda

Fit2Fight circuittraining iets voor jou?

Fit2Fight is hét trainingsprogramma voor iedereen die fit wil worden of blijven! De combinatie van kracht en uithoudingsvermogen zorgen ervoor dat jij jouw doelstelling behaald. Je traint in groepsverband met je eigen lichaamsgewicht of losse trainingsmaterialen, wat zorgt voor een afwisselende en effectieve training.

Hoge verbranding: verbrand 600 tot 1000 calorieën per training!

Sneller fit: Fit2Fight circuittraining zorgt dat je snel progressie ziet.

Voor iedereen: iedereen kan bij onze Fit2Fight lessen op zijn/haar niveau instappen.

Afwisseling: kracht en uithoudingsvermogen wisselen elkaar in hoog tempo af.

Persoonlijk: persoonlijke begeleiding met aandacht voor de juiste houding en techniek.

Vakkundig: gediplomeerde en ervaren trainers.

Het fundamentele principe van onze Fit2Fight training

Het fundamentele principe van de Fit2Fight circuittrainingen is dat krachttraining in de eerste plaats intensief moet zijn, kort en minder frequent. Deze (zeer) intensieve trainingsvorm met relatief weinig rust tussen de oefeningen en sets zorgt voor een hoge hartslag en energieverbruik. Het is een zeer effectieve trainingsmethode om naast spieropbouw ook het spieruithoudingsvermogen en dus de vetverbranding te maximaliseren.

Wat is een circuittraining?

Circuit training is een vorm van kracht- en conditietraining waarbij met een hogere intensiteit getraind wordt. Tijdens een circuittraining worden verschillende oefeningen achter elkaar uitgevoerd zonder rust te nemen of met korte rustperiodes tussen de oefeningen. Pas na het doorlopen van het volledige circuit neem je rust en begin je aan een tweede ronde. Vaak zijn de opeenvolgende oefeningen voor andere spiergroepen, zodat je spiervezels de kans hebben om te herstellen.

Trainen met hartslagmeting

Onderscheidend aan onze Fit2Fight circuittrainingen is dat er getraind wordt met hartslagmeting. Tijdens het trainen kunnen de instructeur en jijzelf je hartslag (monitoring optimale vetverbranding) in de gaten houden op een groot scherm. Dat helpt bij het optimaliseren van je training. Wij zijn hiermee de eerste sportschool in Breda die hartslagmeting toepast om jouw circuit- en bokszaktrainingen te optimaliseren en daarmee jou beter in staat te stellen je doelen te behalen.

Hartslagtraining optimaliseert je inspanningen en zorgt dat elke minuut van je trainingssessie telt waardoor je conditie en prestaties verbeteren.

Meer informatie over hartslagmeting en hartslagzones kun je lezen onderaan deze pagina.

Lestijden

Proefles

Een proefles is altijd mogelijk en uiteraard gratis. Bij een aantal sporten hanteren we echter wel een maximum aantal deelnemers per les. Daarom willen we je verzoeken om van te voren een proefles aan te vragen zodat we een plaats voor je kunnen reserveren. Klik op onderstaande link om zelf een proefles in te plannen. De instructeur kan dan zien dat je voor een proefles komt en je ontvangen en goed begeleiden. Alvast bedankt en tot ziens in onze sportschool.

De coaches

Strikefit instructeur Sam Impact Sports Academy

Sam

Joost instructeur Impact Sports Academy

Joost

Hendrik Instructeur Impact Sports Academy te Breda

Hendrik

Niels instructeur Impact Sports Academy te Breda

Niels

Ernie CrossFit Krav Maga Boks instructeur te Breda bij Impact Sports Academy. Breda CrossFit, Breda Boksen, Breda Krav Maga.

Ernie

Hoe ziet een Fit2Fight les er uit?

We starten de les met de uitleg van het circuit en de bijbehorende oefeningen gevolgd door een pittige warming-up.

De kern van iedere les bestaat uit een kracht en uithoudingsvermogen circuit wat we 2 keer achter elkaar uitvoeren.

Er is een deskundige trainer die je de hele les motiveert en waar nodig corrigeert op je uitvoering van de oefeningen.

Aan het einde van het circuit doen we gezamenlijk nog een ‘finisher’. Dit is een energieke einddrill om af te sluiten met een knal!

We eindigen daarna de training met een cooling down en stretching.

Verschillen tussen BoksFit, StrikeFit en Fit2Fight

Alle drie de lessen zijn leuk, afwisselend, fatburners, full body workouts en meer. Binnen het Fightclub abonnement – maar ook met een CrossFit abonnement – kun je aan alle 3 de lessen deelnemen. Maar wat zijn nu precies de verschillen? In onderstaande tabel komen deze verschillen naar voren.

Let op: op kleinere schermen zoals telefoon of tablet is de tabel scrollbaar!

Trainen in duo’s?Welke technieken?Sparren?Hartslagmeting?Niveau van de les?
StrikeFitDuo’s (circuitvorm)Stoten / trappen / high intensity fitness stationsNeeJaBeginners & gevorderden
Fit2FightIndividueelKracht stationsNeeJaBeginners & gevorderden
BoksFitDuo’s (op bokszak)Stoten / trappenNeeJaBeginners & gevorderden

Trainen met hartslagmeters

Wat is een hartslagmeter en hoe werken we er mee tijdens de Fit2Fight les?

Bij deze les werken we met een band (van het bekende merk Polar) om de bovenarm die continu de hartslag registreert en deze gegevens doorstuurt naar het scherm en naar je persoonlijke Polar account.

Tijdens het sporten gebeurt er van alles in het lichaam. Je gaat zweten, krijgt het warm en je ademhaling verandert. Ook gaat je hartslag omhoog. Over het algemeen geldt dat hoe zwaarder de inspanning, hoe hoger de hartslag wordt. De hartslagmeter kan dus aangeven hoe intensief er getraind wordt. Door te trainen op hartslag kun je de intensiteit van je training goed bewaken. Hierdoor train je niet TE intensief, maar zeker ook niet TE licht. Je kan dus met behulp van de hartslagmeting elke training optimaal maken. Op een groot scherm in de trainingsruimte worden de hartslagen van de deelnemers getoond. Na de les worden de hartslagresultaten automatisch doorgezet naar je persoonlijke Polar omgeving (o.a. een app).

Heb je zelf al een hartslagmeter van Polar dan kun je die waarschijnlijk ook koppelen aan ons systeem.

Hartslagzones

Door je hartslag te meten, kun je dus de intensiteit van je training meten. Zo kun je optimaal aan je trainingsdoel werken. Dit doen mensen meestal door in een bepaalde hartslagzone te trainen. Deze hartslagzones worden uitgedrukt in een percentage van de maximale hartslag. Je maximale hartslag kun je grofweg berekenen aan de hand van de volgende vuistregel: 220 -/- je leeftijd = maximale hartslag.

Wanneer je je hartslag meet, weet je zeker dat je op het juiste intensiteitsniveau traint. Train slimmer – gebruik je tijd effectief !!

Het gebied tussen 50% en 100% van je maximale hartslag wordt verdeeld in vijf hartslagzones. Door je hartslag binnen de grenzen van een bepaalde hartslagzone te houden, kun je gemakkelijk het intensiteitsniveau van je training controleren. Elke hartslagzone heeft zijn eigen voordelen. Heb je bepaalde doelen die je wilt realiseren met je training, laat het ons dan weten.

HartslagzoneWat verbetert er en hoe voel je je?
Hartslagzone 1 -zeer licht: 5–60% van de maximale hartslagTrainen in zone 1 verbetert je algemene gezondheid en helpt je om te herstellen van meer intense training. Het voelt erg makkelijk. Je zou wel uren door kunnen gaan.
Hartslagzone 2 – licht: 60-70% van de maximale hartslagTrainen in zone 2 bevordert je algemene uithoudingsvermogen: het verbetert het vermogen van je lichaam om vet als energiebron te gebruiken. Met andere woorden om vet te verbranden. De training voelt nog comfortabel en gemakkelijk. Je zou wel uren door kunnen gaan.
Hartslagzone 3 – matig: 70-80% van de maximale hartslagTrainen in zone 3 verbetert je aerobe conditie. In zone 3 begint zich melkzuur op te hopen in je bloedbaan, maar je lichaam kan het opnieuw gebruiken als energie, waardoor dit geen effect heeft op je prestaties. Je begint in deze zone dieper te ademen en je voelt een matige inspanning.
Hartslagzone 4 – zwaar: 80-90% van de maximale hartslagTrainen in zone 4 verbetert het uithoudingsvermogen qua snelheid en je lichaam gebruikt meer koolhydraten als bron van energie. Je lichaam kan ook beter omgaan met hogere hoeveelheden melkzuur in je bloed.
Hartslagzone 5 – zeer zwaar: 90-100% van de maximale hartslagTrainen in zone 5 verbetert je topprestaties. Er hoopt zich heel veel melkzuur op en je zult niet meer lang door kunnen trainen. Het voelt zeer vermoeiend voor zowel je spieren als je ademhaling.
39,95

Startprijs van onze abonnementen voor volwassenen

7 dagen

per week de mogelijkheid om te trainen

15

verschillende sportlessen in de week

Start met werken aan een gezond en fit lichaam

Zorg goed voor je lichaam; het is de enige plek ter wereld waar je verplicht moet leven. –Jim Rohn–

#1 sportschool in Breda (volgens onze leden).

Beste instructeurs, grote variatie in lessen, 7 dagen per week open, grootste open gym

Simul Fortes: samen sterker .

Met ‘samen sterker’ bedoelen we dat we als Impact een ‘familie’ zijn. We zijn er voor elkaar en kunnen op elkaar bouwen. Je staat er niet alleen voor. Samen bereiken we meer.

WhatsApp ons